De school

– ICT

Informatie ICT

De wereld verandert in een snel tempo en onze kinderen leren in een tijd waarin de maatschappij vraagt om andere vaardigheden. Denk maar aan het gebruik van computers, smartphones en internet. Dit heeft ook invloed op het onderwijs en daarom vinden wij het belangrijk om deze vaardigheden en ICT mee te nemen in ons onderwijs.

Veel van de ‘21st century skills’ komen al terug in de visie van ons onderwijs: samenwerken, creativiteit, sociale en culturele vaardigheden.

De afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in het inzetten van ICT voor met name de vakken taal en rekenen. Daarnaast is de bovenbouw twee jaar geleden begonnen met de inzet van ICT bij wereldoriëntatie. Dit is een mooi voorbeeld van kennisconstructie door de leerling zelf. We streven ernaar dit ook toe te passen in de middenbouw en (op aangepaste wijze) ook in de onderbouw.

Er is een trend te zien dat kinderen thuis met dezelfde software als op school aan de slag kunnen. Dit komt vooral omdat veel programma’s webbased worden. We blijven kinderen dan ook stimuleren om thuis met deze programma’s te werken.

Contact opnemen met De Trampoline